Аналіз виховної роботи ліцею за 2018-2019 н.р.

Всебічно і гармонійно сформована особистість є метою цивілізованого суспільства, тому одним з пріоритетних завдань школи є реалізація на практиці особистісно-орієнтованого й компетентнісного підходу в освіті. Його суть, в основному, полягає в тому, щоб розглядати учня в системі освіти не засобом, а метою освіти, тобто він має стати суб’єктом навчання, виховання й розвитку. Головною виховною метою роботи закладу є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.

Вся виховна робота в закладі була спрямована на комплексне вирішення проблемних питань навчального закладу: «Виховна робота як процес самовизначення та самореалізації школярів»

У 2018-2019 навчальному році виховна діяльність ліцею була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,  програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», державних національних програм.

Педагогічний колектив ліцею працює над реалізацією проблеми «Соціалізація дітей і учнівської молоді та їх підготовка до успіху в сучасних умовах життя».

Відповідно до поставленої мети виховної роботи класними керівниками 1-11-х класів здійснювалася послідовна робота щодо формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе (до свого фізичного «Я», психічного «Я», соціального «Я»).

У ході формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави класні керівники 1-4 класів дбали про сформованість у школярів основних понять про народ, націю, суспільство, державу; класні керівники 5-8 класів працювали над вихованням любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій та звичаїв, шанобливого ставлення до державної символіки, над сформованістю потреби в школярів у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу; класні керівники 9-11 класів працювали над сформованістю активної громадянської позиції та відповідальності за долю України. Відповідно до поставлених завдань було проведено низку виховних заходів: «Україна – полікультурна держава», «Я – українець!», «Видатні особистості рідного краю», тиждень правових знань, під час якого були організовані бесіди «Вчинок, відповідальність, наслідки» (9-11 класи), виставки творчих робіт.

Виховна робота з учнями будувалася за напрямками: фізичне здоров’я дитини – здоров’я нації; виховання та розвиток особистості дитини; громадянське виховання; родинно-сімейне виховання; трудове виховання; художньо-естетичне виховання; морально-правове виховання; екологічне виховання; формування здорового способу життя; превентивне виховання. Пріоритетним напрямком виховної роботи з учнями було громадянсько-патріотичне виховання.

Відповідно до поставленої мети виховної роботи класними керівниками 1-11-х класів здійснювалася послідовна робота щодо формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе (до свого фізичного «Я», психічного «Я», соціального «Я»).

Для їх реалізації у ліцеї був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, районні заходи, програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», заходів щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.

Протягом 2018-2019 навчального року в школі було проведено такі заходи:

Тематичні декади та тижні:

  • Олімпійський тиждень (04.09 – 08.09);
  • Тиждень знань правил дорожнього руху «Молодь  за безпеку дорожнього руху» (10.09 –14.09);
  • Тиждень  безпеки життєдіяльності «Мала іскра – великий вогонь» (05.11-09.11);
  • Тиждень здорового способу життя «без здоров’я немає щастя» (11.02 – 15.02);
  • Тиждень безпеки життєдіяльності «Зробимо життя безпечним» (15.04 – 19.04);
  • Тиждень знань безпеки життєдіяльності на тему: «Руху правила єдині, знати їх усі повинні»
  • Предметні тижні.

За окремими планами в ліцеї відзначалися такі Дні:

01.09.2018р. – День знань;

26.09.2018р. – конкурс дитячого малюнка до творів
В.О. Сухомлинського;

30.09.2018р. – Всеукраїнський день бібліотек;

28.09.2018р. – Міжнародний день людей похилого віку;

29.09.2018р. – День працівників освіти;

13.10.2018р. – День захисника України, День українського козацтва;

23.10.2018р. – Міжнародний день шкільних бібліотек;

09.11.2018р. – День Української писемності;

21.11.2018р. – річниця революції Гідності;

24.11.2018р. – День пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій;

01.12.2018р. – Всесвітній день боротьби зі СНІДом;

06.12.2018р. – День збройних сил України;

10.12.2018р. – День прав людини;

19.12.2018р. – День Святого Миколая.

14.02.2019р.  – День святого Валентина
15.02.2019 р.   – День вшанування учасників бойових дій на території інших держав. починаючи з лютого 2000 року
7.03.2019 р.   – Міжнародний жіночий день
9.03.2019 р.   – День народження Тараса Григоровича Шевченка (1814–1861), українського поета.

7.04.2019 р. – Всесвітній день здоров’я.
19.04.2019 р.   – День довкілля.
26.04.2019р. – День Чорнобильської трагедії (1986)

13.05.2019 р. – День матері

Протягом 2018-2019 навчального року учні брали участь у таких районних конкурсах та добилися наступних результатів:

Конкурс, змагання

Прізвище учасника

Прізвище керівника

Результативність

Районний чемпіонат з інтелектуальних ігор

Збірна 7-А

Збірна 8-Б класу

Збірна 9- 11 класів

Жабчіц Я.В.

 

 

Учасники

Районний чемпіонат з волейболу

Збірна ліцею

Грановський О.М.

ІІ місце

Районний чемпіонат з баскетболу

Збірна ліцею

Грановський О.М.

ІІ місце

Районні змагання з легкої атлетики

Збірна ліцею

Грановський О.М.

ІІ місце

Районні змагання

Козацький гарт

Збірна ліцею

Теліжняк О.М.

ІІ місце

Районні змагання з футболу

Збірна ліцею

Теліжняк О.М.

ІІІ місце

Районний фестиваль юних пожежників

Команда

8- Б клас

Горбатюк Л.В.

учасники

Районні змагання до Дня захисника України

Збірна ліцею

Захарук І.В.

ІІ місце

Районний етап гри «Сокіл» («Джура»)

Збірна ліцею

Захарук І.В.

 

Учасники

Протягом року у ліцеї були проведені виховні заходи, конкурси, акції.

Традиційні заходи: організація учнівського колективу школи на участь в осінній Толоці (13.09), свято «Першого дзвоника», спортивні змагання до Всеукраїнського дня фізичної культури та спорту, виставка композицій із природних матеріалів «Краса осені» (19.09), свято до Дня вчителя (29.09), «Свято Осені в ДНЗ», вечір відпочинку «Осінній бал» (25.10), День української мови та писемності (09.11), гра «Козацькі забави» (07.12), вечір відпочинку «Нумо хлопці!» (07.12), новорічні ранки ( ЗДО, 1-4 класи) новорічні свята (5-8 клас), новорічний бал-маскарад (9-11 класи) (27-28.12), урок пам’яті «Афганістан – наша біль, наша пам’ять» (15.02.2019), День святого Валентина (14.02.2019), Свято Весни в ЗДО (05.03), свято 8 Березня (07.03), Свято Букваря (19.04), свято останнього дзвоника та випускні вечори.

Заходи присвячені пам’ятним датам календаря: «Свято казки» (початкова школа), конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» – до Міжнародного дня шкільних бібліотек.

Акції:

  • Акція «Чисте подвір’я» (30.10.2018);
  • Акція «Жити в світі де є ВІЛ/СНІД» (01.12.2018);
  • Акція «Подаруй радість дітям інвалідам» (01 – 10.12.2017);
  • Акція «Милосердя» 10.11-19.12.2018р. (брали участь 1-11 класи, організована організацією учнівського самоврядування).
  • Акція «Створи красу та затишок»
  • Акція «Обереги захисникам»,
  • Акція «Поділися добротою».

 

Виставки малюнків та плакатів:

  • «Я – учасник дорожнього руху» (5-11 кл.);
  • «Моя бібліотека» ( в рамках проведення місячника шкільних бібліотек);
  • «Запобігти, допомогти, врятувати!» (9-11 кл.);
  • «Наше здоров’я – в наших руках!» (20.02.2018);

Слід зазначити, що у 2018-2019 навчальному році продовжив свою діяльність   волонтерський рух, який допомагав воїнам, які перебувають в зоні АТО.

У закладі створений банк даних обдарованих та здібних учнів – це учні, переможці шкільних та районних конкурсів за напрямками позакласної роботи. У шкільному банку даних перебуває 39 таких учні.

З метою забезпечення прав неповнолітніх громадян району на здобуття повної загальної середньої освіти проведений аналіз кількості дітей та підлітків шкільного віку в мікрорайоні ліцею. Класні керівники 1-11 класів склали соціальні паспорти класів. Відповідно – соціальний педагог склала соціальний паспорт ліцею. Згідно соціального паспорту школи на обліку є такі категорії учнів:

  • діти, позбавлені батьківського піклування – 6дітей;
  • діти-інваліди – 9 дітей;
  • діти, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 1дитина;
  • діти з багатодітних сімей: сімей – 46 дітей;
  • діти з малозабезпечених сімей – 9 дітей;
  • діти, батьки яких є учасниками АТО – 4 дітей.

З даними категоріями дітей проводять систематичну профілактичну роботу класні керівники, соціальний педагог, заступник директора з виховної роботи.

З метою попередження та профілактики негативних проявів в учнівському середовищі протягом семестру класні керівники проводять батьківські збори, на яких розглядаються питання щодо роз’яснення нормативних актів, які зобов’язують батьків нести адміністративну та кримінальну відповідальність за ухилення від навчання та виховання їх неповнолітніх дітей.

Згідно плану проводяться засідання Ради профілактики правопорушень. На першому засіданні РПП розглянутий та поновлений банк даних учнів внутрішкільного обліку. Протягом року було проведено 5 запланованих засідань РПП. На ВШО у 2018-2019 н.р. стоїть 11 чоловік з числа учнів 1-11 класів.

На належному рівні була організована робота з дітьми «групи ризику» та  з їх батьками. Згідно плану працювала Рада профілактики правопорушень. В рамках роботи з учнями, схильними до скоєння правопорушень, проводилися профілактичні заходи. Члени Ради профілактики співпрацювали з Батьківськими комітетами, діяв Батьківський лекторій, проводилися психолого-педагогічні консультації для батьків.

Постійно проводились рейди «Шкільне подвір’я», «Запізнення», у вересні та січні – рейд «Урок». На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним колективом проводилася системна  робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно вели облік відвідування учнями навчальних занять у книзі обліку відвідування занять, в яку після першого уроку заносили відомості про відсутніх учнів. Інформація про систематичні пропуски окремих учнів використовувалася під час проведення засідання Ради Профілактики, для індивідуальних бесід з учнями та батьками, під час проведення батьківського лекторію. З учнями, які пропускають заняття без поважних причин, систематично проводилася профілактична робота, а також з їх батьками.

Протягом 2018-2019 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони  праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що записували до журналів з ТБ встановленої форми, планів класних керівників, класних журналів.

На належному рівні виконувалися заходи щодо здійснення санітарно-гігієнічного режиму в школі, профілактичних медичних оглядів учнів, здійснення контролю за проведенням уроків фізкультури та трудового навчання.

Поряд з цим були й недоліки. Протягом 2018-2019 навчального року були випадки травматизму учнів у навчально-виховному процесі. Але причини травмувань учнів встановлювалися та проводилися профілактичні заходи з попередження травматизму та нещасних випадків серед учнів. Недостатня увага приділялася класними керівниками проведенню з учнями таких форм роботи як тренінги, опитування, тестування.

Плідною була робота шкільної бібліотеки. Учні школи залучалися до заходів, що проходили на базі бібліотеки ліцею та села.

До проведення всіх виховних заходів долучалися учасники шкільного парламенту. Робота парламенту планувалася у співдружності з адміністрацією ліцею.

Значну увагу питанням виховання учнів приділяла практичний психолог Бербега Л.В..

Проведена соціальна паспортизація класів, школи, мікрорайону. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, напівсиріт, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, дітей-чорнобильців. Дітям, які цього потребували, було організовано з перших днів навчання безкоштовне харчування, першочергове забезпечення підручниками.

Складені списки дітей групи ризику і дітей, які стоять на обліку школи, як схильні до правопорушень. З цими дітьми і їх сім'ями велася постійна робота. На кожного учня складена психолого-педагогічна характеристика, яка давала можливість виявити ті риси характеру, на які слід опиратись педагогам.

Соціально-психологічна служба ліцею виявляла персональні, міжособистісні, сімейні труднощі і конфлікти, дитячі угрупування соціального ризику, надавала необхідну консультативно-методичну і психолого-педагогічну допомогу.